Alexandra, 14 ani: a învățat la lumânare, acum se pregătește să fie polițistă

Mihaela Toma 0
Alexandra, 14 ani: a învățat la lumânare, acum se pregătește să fie polițistă

“Învățam la lumânare cât am locuit cu bunica și cu cei patru frați ai mei. N-aveam curent electric. Stăteam cu toții într-o casă mică formată dintr-o singură cameră, un hol și o bucătărie. Vă dați seama cum dormeam… unii pe jos. Îmi făceam temele cum puteam, cum nimeream, fiindcă n-aveam masă de scris. De asta de multe ori lipseam de la școală, deși îmi plăcea să învăț. Și asta se întâmpla mai ales iarna, când uneori îmi lipseau hainele groase și încălțările. Când eram mică nu prea aveam jucării. Adică aveam două, trei păpuși, dar nu mă puteam juca eu cu ele. Preferam să le ofer surorilor mai mici, să se joace ele. Dar să știți că asta îmi aducea bucurie, n-am regretat niciodată”, ne povestește Alexandra Voicu, beneficiar al Fundației Sfânta Macrina din Capitală.

“Îmi doresc foarte mult să ajut oamenii aflați în pericol”

Are 14 ani și este în clasa a șasea. La fundație a adus-o nașul ei acum un an. I-a fost milă de ea, văzând-o cum se chinuiește să supraviețuiască în casa buncii. Părinții Alexandrei divorțaseră demult, când ea era mică, iar mama se recăsătorise și se mutase în comuna Lehliu, lângă București. Tatăl vitreg era atât de rău, încât își bătea și nevasta, și pe Alexandra. Poate tocmai de asta își dorește astăzi fata atât de mult să devină polițistă. “Îmi doresc foarte mult să ajut oamenii aflați în pericol”, ne explică. A înțeles că, fără mama și tata alături, ea singură trebuie să lupte pentru visul ei. Și o face așa cum știe ea, profitând de fiecare șansă care-i apare. De pildă, de când a fost inclusă în proiectul “O șansă europeană pentru copiii din România”, participând la meditațiile gratuite oferite în proiect, notele Alexandrei au început brusc să salte. Dacă până atunci avea media 6 la limba română, după mai multe ore de meditații a ajuns pe la 8-9, o mare victorie pentru ea. La fel și la matematică și la limba engleză.

“Orele suplimentare au fost foarte bune pentru mine fiindcă am avut posibilitatea să întreb și să înțeleg lucruri pe care le școală n-aveam cum să le înțeleg într-o singură oră. Și nici n-avea cine mi le explica pe fiecare în parte, ca aici, fiindcă la școală nu e întotdeauna timp pentru fiecare elev în parte”, ne mai spune Alexandra.

Leave A Response »