BitPress: Clientii Lidl si angajatii – 170.000 de lei pentru copiii din comunitatile sarace din Romania

Lamura 0
BitPress: Clientii Lidl si angajatii – 170.000 de lei pentru copiii din comunitatile sarace din Romania

Programul “Zambet de copil”, desfasurat de compania Lidl in perioada 08 aprilie 2013 – 1 iunie 2013, pentru sprijinirea copiilor din comunitatile sarace din Romania a reusit sa adune suma de 170.000 de lei.

Fondurile colectate vor asigura hrana zilnica pe durata unui semestru scolar pentru aproximativ 300 de copii din centrele educationale ale Salvati Copiii din orasele: Bucuresti, Cluj,  Resita, Hunedoara, precum si pentru familii provenind din comunitati defavorizate din cele patru orase.

,,Suntem la a treia editie a programului Zambet de copil si nu sunt surprinsa de rezultate, cred ca Lidl este deja un partener de nadejde, iar clientii sai au devenit sustinatori ai organizatiei noastre. Multumim tuturor donatorilor, companiei Lidl si angajatilor sai pentru sprijinul oferit prin programul Zambet de copil, program prin care beneficiarii au parte de suportul educational necesar si nu mai sunt in risc de abandon scolar”, a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii.

,,De-a lungul celor trei editii am constatat ca secretul acestui program consta in dorinta oamenilor de a-si ajuta semenii. Lectia de viata primita de la fiecare dintre clientii nostri este aceea ca trebuie mereu sa ne gandim si la cei care, dintr-un motiv sau altul, sunt defavorizati si nu au siguranta zilei de maine, asa cum sunt acesti copii. Avem incredere ca prin intermediul acestui  program vom reusi sa aducem o schimbare si un zambet pe chipul fiecarui copil“, a declarat din partea Lidl Romania Georgiana Tugearu, PR Manager.

Programul „Zambet de copil” a debutat in decembrie 2011 cu proiectul pilot „Participa la miracolul de Craciun”, desfasurat in magazinele Lidl din Bucuresti si din tara. Inca de la prima editie, campania a reusit sa stranga 150.000 de lei, bani care au ajuns la peste 200 de copii din centrele Salvati Copiii si la 500 de familii, sub forma unor pachete cu alimente si produce igienico-sanitare. In cea de-a doua editie a programului, Lidl a reusit sa stranga, cu ajutorul clientilor si angajatilor companiei, suma de 300.000 de lei, bani redirectionati pentru masa zilnica a 250 de copii din centrele educationale Salvati Copiii si familiile lor, timp de un an scolar.

Prin acest program, Lidl Romania in parteneriat cu Salvati Copiii si-a propus sustinerea combaterii saraciei in randul copiilor. Conform ultimelor statistici, Romania este tara cu cel mai mare risc de saracie infantila din Uniunea Europeana, cu o rata de 32.9% – conform Eurostat (in 2011).

In Romania, copiii sunt mai afectati de saracie extrema in comparatie cu populatia generala, cei intre 0 si 14 ani reprezentand peste un sfert din totalul persoanelor afectate de saracie extrema (Min. Muncii, “Raportul privind incluziunea sociala in Romania in anul 2010”). UNICEF si Banca Mondiala estimau in anul 2009 ca un numar de peste 350.000 de copii vor trai in conditii de saracie absoluta.

In cei 22 de ani de cand promoveaza drepturile copilului in Romania, organizatia Salvati Copiii a inclus peste 750.000 de copii in programe educative, de protectie si de asistenta socio-educationala. Mai multe detalii despre activitatea organizatiei pot fi accesate pe site-ul http://www.salvaticopiii.ro.

Text apărut pe 25.06.2013 în publicația online BitPress

Leave A Response »